Khamis, 14 Julai 2016

5 jenis makanan untuk kurangkan berat badan berlebihan

5 jenis makanan untuk kurangkan berat badan berlebihan - Bagi anda yang sedang dalam misi mengurangkan berat badan ada baiknya mengamalkan lima jenis makanan ini.

Senarai makanan ini dapat membantu membakar kalori dan lemak dengan lebih cepat. Hasilnya, anda akan lebih cepat kurus tanpa perlu menggunakan produk diet dan sebagainya.

bakar lemak dengan makanan | 5 jenis makanan kurangkan berat badan berlebihan

5 jenis makanan untuk kurangkan berat badan berlebihan

Inilah dia 5 jenis makanan bagi tujuan bakar lemak dan kalori dalam badan dengan lebih cepat berserta sedikit penerangan ringkas setiap satunya.

1. Epal - Kaya dengan antioksidan dan juga pekctin yang berfungsi mengurangkan lemak dalam sel badan kita.

2. Cili - Unsur capsaicin yang ada di dalam cili termasuk cili hijau membantu membakar kalori dalam badan dengan lebih cepat.

Amalkan : 5 tips petua cara mencantikkan kulit muka

3. Salmon - Lemak Omega-3 bentuk DHA (Docosahexaenoic acid) berupaya menurunkan berat badan selain meningkatkan kesihatan otak. Asid amino pada ikan ini juga membantu tubuh membakar kalori dengan lebih cepat.

4. Bawang putih - Kandungan allicin dalam bawang putih bukan saja bertindak sebagai antibakteria tapi juga mengurangkan lemak dan kolesterol jahat dalam tubuh badan kita.

Baca juga : 5 tanda serangan penyakit jantung harus diketahui

5. Teh Hijau - Keberkesanan teh ini untuk menurunkan berat badan memang sudah diperakui sejak dulu lagi. Ia mengandungi antioksidan yang dapat membantu mengurangkan dan menstabilkan berat badan. Untuk kesan lebih cepat minum dua cawan teh hijau sehari.

Perkongsian ini bukan bermaksud untuk mengehadkan pengambilan jenis makanan dalam menu harian anda. Anda masih boleh mengambil jenis makanan yang lain secara sederhana.

Namun, jika anda ingin kurus cepat secara konsisten, amalkan 5 jenis makanan untuk kurangkan berat badan berlebihan ini.
Show comments
Hide comments

0 comments:

Catat Ulasan


Top