Isnin, 13 Januari 2020

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi - Puteri Balqis, kemunculan pelakon cilik ini di program Bersamamu pada 12 Januari lalu telah mendapat perhatian ramai pihak mengenai kehidupannya. Puteri Balqis mengalami perubahan kehidupan yang sangat drastik sehingga dia terpaksa ikat perut dan menjual buku hasil tulisannya demi sesuap nasi.

Nak tahu lebih lanjut mengenai artis cilik berbakat besar ini ? Baca ni siapakah puteri balqis - ketahui biodata peribadi miliknya.

Seorang individu bernama Hanna Lola Azlan adalah insan yang memberi bantuan kepada Puteri Balqis dan juga ibunya. Kos pengeluaran buku-buku tersebut diberikan sepenuhnya kepada keluarga Puteri Balqis bagi menampung hidup serta rawatan kepada penyakitnya itu.

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi

Perkongsian kisah derita keluarga puteri balqis azizi


Kisah ini dikongsikan oleh seorang pemilik facebook Hanna Lola Azlan yang juga merupakan rakan kepada mak aqish. Beliau berkata,...
mak aiiih banyak betul mesej new Whatsapp masuk. Terima kasih kerana sudi membantu Puteri Balqis dengan membeli buku '38Poems of Puteri Balqis'. Tak kurang juga ada yang Whatsapp semata-mata nak pertikaikan kenapa ibubapa serta keluarga terdekat tak jaga kebajikan Aqish. Ada juga yang marah-marah kenapa Aqish tak ke sekolah ? Habis macam mana masa depan dia ? Dan macam-macam lagi perkara yang agak kurang sopan untuk di tanya.

Korang tau tak tips & petua cara membina tulang yang sihat ? Tulang sihat, badan pun cergas.

Maaf saya dan mak Aqish tak reply semua Whatsapp tersebut. Sekiranya tak dapat membantu dari segi kewangan dengan membeli buku Aqish sekurang-kurangnya bagi la moral support. Sedih sangat. Tahu nak menyalahkan je. Nak cerita pun terlalu panjang cerita dia.

Lola sebagai salah seorang kawan mak Aqish, dah cuba yang terbaik untuk tolong terutama Aqish. Sebelum ini mereka pernah cuba minta bantuan dari beberapa pihak tertentu tapi tidak dilayan. Mereka pun segan sebenarnya asyik minta tolong sana sini, mereka pun ada maruah juga.

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi 1

Pernah Lola marah mak Aqish kenapa tak bagitau dia yang mereka tak ada duit nak makan. Dah beberapa hari tak makan sebab diorang segan dah asyik minta tolong je. Bulan puasa pun tiada kenikmatan berbuka puasa seperti yang lain sebab tak ada duit nak beli makanan. Bukan kerana mak dia tak nak kerja, tapi tak boleh nak berkerja dengan keadaan Aqish yang macam tu.

Sampai la satu hari mak Aqish telefon Lola, dia jumpa buku nota Aqish ala-ala diary, tapi penuh dengan 'quotes'. Dia beritahu boleh la masukkan 'quotes' ni dalam buku Planner 2020 kau nanti. Lola cakap haaa okey jugak tu, mesti Aqish suka. Tapi bila mak Aqish hantar gambar-gambar 'quotes' tu di Whatsapp. Lola kata tak sesuai untuk buku planner sebab 'quotes' ni sedih dan 'deep' sangat. Apa kata kita buatkan buku 'Quotes' Aqish terus.

Memandangkan mereka memang tak ada duit, jadi Lola sanggup keluarkan modal sendiri untuk membantu mereka sekeluarga, keuntungan memang sepenuhnya untuk mereka. It takes a month untuk siapkan buku tu, Aqish excited sangat-sangat, tapi since kami jual online je di IG Aqish @ROCKINGBALQIS dan IG Planner.Ana.Official serta di Shopee, jadi tiada sambutan, semangat Aqish kembali down.

Tapi Alhamdulillah pada bulan pertama jualan, diorang dapat bayar beberapa hutang dan bill penting. Masa Lola buat buku Planner 2020, Aqish hantar lagi motivated quotes, dengan itu la terhasilnya 'Planner 2020 No Regrets' tu, buku paling last Lola print.

Sebab Aqish cakap boleh tarik orang untuk beli 1 set dengan buku 'Poems' tu. Kemudian Aqish and mak dia kembali bersemangat, turun KL jual buku di tepi jalan. Terima kasih lagi sekali kepada semua yang sudi membantu dengan membeli buku '38Poems of Puteri Balqis'.

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi 2

Mekap tebal-tebal tapi nampak tak cantik, jangan gundah. Baca 4 kesalahan mekap yang sering dilakukan kaum wanita ini.

Kehidupan puteri balqis @aqish bersama ibu


Aqish mula melibatkan diri dalam dunia hiburan sejak tahun 2009, nama pelakon cilik Puteri Balqis pasti tidak asing lagi di kalangan kita semua. Bahkan terdahulu, bakat kecil ini menggalas watak dalam drama memang sangat mantap sehingga mampu meruntunkan jiwa orang ramai.

Namun pada sekitar tahun 2018, peminatnya dikejutkan dengan berita sedih bahawa Balqis mengalami masalah kanser. Meskipun perit, tetapi ibunya memberikan gambaran bahawa Balqis kuat menerima ujian tersebut. Semenjak dari itu, aqish lebih kerap tulis buku daripada berlakon Setelah sekian lama wajah Puteri Balqis tidak keluar menghiasi kaca televisyen, laporan yang dikongsikan oleh Instagram | Harian Metro nampaknya mendapat perhatian ramai.

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi 3

Melalui temu bual bersama pelakon kanak-kanak tersebut, rupanya dia lebih sibuk melibatkan diri menerusi bidang penulisan dan penjualan buku selama ini. Kali terakhir berlakon adalah pada 2018, namun anak kecil ini mengakui sangat gembira saat menulis buku di samping dapat menghabiskan masa bersama ibunya yang tercinta.

Bahkan pekerjaan itu dibuat demi menampung kehidupannya sehingga sekarang. Menurutnya lagi, dia dan ibunya akan berulang alik menggunakan kenderaan awam untuk menuju ke lokasi jalanan bagi menjual buku berkenaan. Bercakap mengenai tahap kesihatannya kini, Balqis menjelaskan dia mempunyai gangguan kesihatan dalaman dengan pelbagai kesan sampingan yang membuatkan dirinya lemah.

Kisah derita keluarga puteri balqis azizi 4

Balqis dn ibunya pernah tidur di kaki lima dengan golongan yang tak bernasib baik. Kami sentiasa berdua. Puteri dengan ibu sahaja. Kebanyakannya tinggalkan kami bila kami jatuh. Pasti ada kemenangan buat kami. Itulah kata-kata aqish yang menguatkan keazaman dan semangat mereka berdua.

Anda stress ? Ketahui bagaimana tubuh kita menghadapi stress dan langkah menanganinya. Wajib ambil tahu ye ...

Aqish gembira jual buku di jalanan bersama ibu




Kemunculan Aqish dalam rancangan Bersamamu TV3




Kemunculan Aqish dalam rancangan Malaysia Hari Ini MHI


Show comments
Hide comments

0 comments:

Catat Ulasan


Top